Schiphol Plaza 2019 (foto: NS)

NS biedt voortaan treinkaartje aan via boekingswebsite

NS biedt momenteel als proef een treinkaartje aan via de website Booking.com. Reizigers die op Schiphol vliegen en een accommodatie boeken in Amsterdam, krijgen via Booking.com de optie om een NS-treinkaartje te bestellen voor het traject Schiphol-Amsterdam CS. Dit voorkomt dat toeristen nog voorbij de balie of de kaartautomaat moeten.

“Tien procent van alle automatenkaartjes die reizigers in Nederland kopen komt uit één van de kaartautomaten op Schiphol Airport”, aldus NS-directeur Tjalling Smit. “Het is daar op Schiphol Plaza altijd druk, inmiddels bijna 24 uur per dag. We verkopen daar enorme aantallen kaartjes, vooral enkele reizen naar Amsterdam Centraal. Door online een treinkaartje aan te bieden hoeven onze reizigers niet eerst langs de automaat, maar staat het kaartje al klaar in de smartphone.”

Geen meerkosten

Door de samenwerking tussen Booking.com en NS worden de klanten van die website vier dagen voor vertrek gewezen op de mogelijkheid om een treinkaartje aan te schaffen. De prijs voor dit kaartje is niet hoger dan wanneer reizigers hun ticket gewoon bij de kaartautomaat op Schiphol zouden kopen. Het vervoersbewijs wordt geleverd als e-ticket. NS denkt op basis van de verkoop van dit ticket in de afgelopen weken in een behoefte te hebben voorzien.

“Dit is een geweldig voorbeeld van hoe onze technologie kan worden gebruikt om mensen te helpen sneller en makkelijker hun bestemming te bereiken”, zegt Ian Brown, CEO van de transportafdeling bij Booking.com over dit nieuwe ticket. “De samenwerking tussen NS en Booking.com maakt het voor reizigers makkelijk om rijen te omzeilen en een e-ticket te gebruiken. Zo houden ze zelfs meer tijd over om te genieten van hun verblijf in Amsterdam”.

Auteur: Inge Jacobs

Inge Jacobs is vaste redacteur van OVPro en schrijft voor verschillende andere vakbladen van ProMedia Group.

1 reactie op “NS biedt voortaan treinkaartje aan via boekingswebsite”

Ibo De Joode|17.12.18|15:24

Waarom niet een aantal losse automaten plaatsen waar alleen maar enkele reizen Schiphol-Amsterdam Centraal uitrollen. Lijkt mij een goede investering en dan hoeven de overige reizigers m.i. minder lang te wachten. Die staan nu in dezelfde rij als de buitenlandse toeristen.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.