Geen treinen Bad Bentheim-Hengelo vanwege veiligheidsonderzoek

foto: Keolis

Vervoerder Keolis Deutschland heeft dinsdagavond onmiddellijk alle treinstellen van het type Flirt3 uit de dienstregeling gehaald. Dit is nodig vanwege een risico op smoor- en brandschade. Daardoor kan er geen trein rijden tussen Bad Bentheim en Hengelo. 

In totaal moeten elf van de dertien treinstellen naar de werkplaatsen Münster en Hamm-Heessen gebracht. Daar werken Keolis Deutschland en treinfabrikant Stadler samen aan het veiligheidsonderzoek. “Achtergrond is schade aan een kabelverbinding van een batterijnetwerk, waarbij risico op smoor- en brandschade zou kunnen ontstaan”, vertelt Christian Bischoff, Hoofd Vlootmanagement bij Keolis Deutschland.

Onderzoek

De komende dagen zullen de verschillende treinstellen onderzocht worden en worden ook meteen reparaties uitgevoerd als dit nodig is. De verwachting is dat de onderzoeken zondag 3 februari zullen zijn afgerond en als er geen problemen worden opgemerkt, zullen de treinen achtereenvolgens weer in de treindienst worden opgenomen. Het gaat om vijf nieuwe treinstellen van het Hellweg-netwerk en acht treinen die worden ingezet in het Teutoburger-Wald netwerk.

Keolis noemt de overlast door de capaciteitsafwijkingen en de treinuitval op de verschillende lijnen erg vervelend. Er worden waar mogelijk en noodzakelijk bussen ingezet. Reizigers worden bovendien geadviseerd om de actuele reisinformatie in de gaten te houden op de website https://www.eurobahn.de/verkehrslage/.

Auteur: Inge Jacobs

1 reactie op “Geen treinen Bad Bentheim-Hengelo vanwege veiligheidsonderzoek”

kees boer|04.02.19|17:23

Men wordt er moedeloos van dat voor de zoveelste keer een technisch probleem is dat overkwam me op dat grenstraject vorig jaar ook een keer en het lulligste was dat ik op het grenstraject een flinke verhoging betalen moest terwijl de Duitsers veel toleranter lijken te zijn,zo is bij een treinuitval/vertraging – dat overkwam mij later ook – dat men toch met een trein meemag met een hogere rang