NS positief over strandvervoer, spreiding kan beter

Foto Inge

Hoewel NS tevreden is over het treinverkeer van en naar Zandvoort tijdens de tropische dagen vorige week, had de spreiding van reizigers beter gekund. De spoorvervoerder trekt die conclusie na een analyse van de drukte in de voertuigen. NS onderzoekt daarom aanvullende maatregelen om in de toekomst een betere spreiding te garanderen.

Verder lezen?

Abonneer nu!

Maak gebruik van de exclusieve aanbieding.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Dylan Metselaar

6 reacties op “NS positief over strandvervoer, spreiding kan beter”

Pat Rick|17.08.20|17:17

Het zou goed zijn voor de spreiding om met hoge frequenties te rijden, zoals de metro doet. En wat we zien is dat NS metro gaat spelen. Dit lukt met 6 treinen per uur, maar wordt lastiger vanaf 8-10 per uur. Daarboven is echte metro nodig. Evenementen zoals F1 op zandvoort of in de Arena kunnen beter door metro bediend worden. NS kan veel met improviseren, maar niet alles. Eigenlijk moet alles tussen Zandvoort en Almere, en Zaanstad en Hoofddorp door metro bediend worden.

Jeremy|17.08.20|23:07

@Pat Rick, waarom zou een trein in de toekomst niet 10x per uur kunnen rijden maar een metro wel?

kees boer|18.08.20|15:12

Reis vooraf aanmelden zie ik niet zo zitten gezien er velen op het laatste ogenblik besluiten om naar het strand te gaan gezien wel eens het onstabiele weer

Pat Rick|18.08.20|15:42

@Jeremy: dit heeft vooral te maken met de veiligheidssystemen. Spoorsystemen laten 1 trein per 4 minuten toe en dan moet je in Z’voort ook nog keren. Metrosystemen kunnen 30 tot 40 metro’s per uur aan.

Ook de stroomvoorziening is een probleem (zoals is gebleken met de voorbereidingen voor de F1). Metrostellen zijn veel lichter en behoeven minder vermogen om op te trekken. Als men kan leren van de Hoekselijn, zou men een metrolijn kunnen aanleggen naar Zandvoort over het bestaande spoor.

asierts|06.09.21|16:19

& Pat Rick: volslagen bizar idee, het aanleggen van een metrolijn, terwijl er hoofdspoor ligt. Het enige wat nodig is, is het overnemen van slimme dingen uit metroprocessen, -systemen en -ontwerpprincipes. Maar daarvoor hoef je echt geen metrolijn te gaan bouwen, wat een onzinnige geldverspiling !

asierts|06.09.21|16:29

Het kernprobleem hier is wederom Systeemautisme, het steeds maar weer terugkerende mentale issue in de sector. Men blijft ultra-extreem hardnekkig denken vanuit De Vastgestelde Technische Systeem Categorisering. Een trein meer metro-achtig maken kan volgens de technoburocraten alleen als het Hoofdspoor Systeem afgesloten en in een peperdure mega-operatie omgebouwd wordt tot Officieel Metrosysteem. Of Lighrail Systeem. Of Sneltram Systeem. Volkomen gestoorde technocratische geldverspilling…

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

NS positief over strandvervoer, spreiding kan beter | OVPro.nl

NS positief over strandvervoer, spreiding kan beter

Foto Inge

Hoewel NS tevreden is over het treinverkeer van en naar Zandvoort tijdens de tropische dagen vorige week, had de spreiding van reizigers beter gekund. De spoorvervoerder trekt die conclusie na een analyse van de drukte in de voertuigen. NS onderzoekt daarom aanvullende maatregelen om in de toekomst een betere spreiding te garanderen.

Verder lezen?

Abonneer nu!

Maak gebruik van de exclusieve aanbieding.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Dylan Metselaar

6 reacties op “NS positief over strandvervoer, spreiding kan beter”

Pat Rick|17.08.20|17:17

Het zou goed zijn voor de spreiding om met hoge frequenties te rijden, zoals de metro doet. En wat we zien is dat NS metro gaat spelen. Dit lukt met 6 treinen per uur, maar wordt lastiger vanaf 8-10 per uur. Daarboven is echte metro nodig. Evenementen zoals F1 op zandvoort of in de Arena kunnen beter door metro bediend worden. NS kan veel met improviseren, maar niet alles. Eigenlijk moet alles tussen Zandvoort en Almere, en Zaanstad en Hoofddorp door metro bediend worden.

Jeremy|17.08.20|23:07

@Pat Rick, waarom zou een trein in de toekomst niet 10x per uur kunnen rijden maar een metro wel?

kees boer|18.08.20|15:12

Reis vooraf aanmelden zie ik niet zo zitten gezien er velen op het laatste ogenblik besluiten om naar het strand te gaan gezien wel eens het onstabiele weer

Pat Rick|18.08.20|15:42

@Jeremy: dit heeft vooral te maken met de veiligheidssystemen. Spoorsystemen laten 1 trein per 4 minuten toe en dan moet je in Z’voort ook nog keren. Metrosystemen kunnen 30 tot 40 metro’s per uur aan.

Ook de stroomvoorziening is een probleem (zoals is gebleken met de voorbereidingen voor de F1). Metrostellen zijn veel lichter en behoeven minder vermogen om op te trekken. Als men kan leren van de Hoekselijn, zou men een metrolijn kunnen aanleggen naar Zandvoort over het bestaande spoor.

asierts|06.09.21|16:19

& Pat Rick: volslagen bizar idee, het aanleggen van een metrolijn, terwijl er hoofdspoor ligt. Het enige wat nodig is, is het overnemen van slimme dingen uit metroprocessen, -systemen en -ontwerpprincipes. Maar daarvoor hoef je echt geen metrolijn te gaan bouwen, wat een onzinnige geldverspiling !

asierts|06.09.21|16:29

Het kernprobleem hier is wederom Systeemautisme, het steeds maar weer terugkerende mentale issue in de sector. Men blijft ultra-extreem hardnekkig denken vanuit De Vastgestelde Technische Systeem Categorisering. Een trein meer metro-achtig maken kan volgens de technoburocraten alleen als het Hoofdspoor Systeem afgesloten en in een peperdure mega-operatie omgebouwd wordt tot Officieel Metrosysteem. Of Lighrail Systeem. Of Sneltram Systeem. Volkomen gestoorde technocratische geldverspilling…

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.