Miljoenen om OV-knooppunten ‘klaar te maken voor de toekomst’
Er worden de komende jaren miljoenen uitgetrokken om de bereikbaarheid van spoor, weg en water in Nederland te verbeteren. Het Rijk heeft onder meer afspraken gemaakt met regio’s om verschillende stations en stationsgebieden aan te pakken. Dat staat in het Meerjarenprogramma Infrastructuur, Ruimte en Transport (MIRT) dat vrijdag naar de Tweede Kamer is gestuurd.
Verder lezen?
U hebt het maximumaantal gratis artikelen bereikt voor deze maand. U kunt een abonnement nemen om verder te lezen.
Het blijkt nu dat in 1953 de gesloten treinverbinding Den Haag met Scheveningen via Wassenaar achterhaald is en als men Zoetermeer wil aanpakken is het nog steeds dieptreurig dat inmiddels dederde stad van Zuid- Holland nog steeds geen intercitystatus heeft
We houden ons hart vast bij de projecten rond Utrecht. Keer op keer blijken die meer geld te kosten. Het is vreemd dat de rest van het land hierin mee gaat, terwijl eerst moet blijken dat ze de boel wel op orde krijgen. Laat eerst maar de Uithoflijn een succes worden en terugverdiend zijn. Verder moet eerst de woningdichtheid groter zodat OV(hubs) beter renderen door energieopleverende hoogbouw ipv platte woonwijken van vierkante kilometers, die in de zomer ook nog eens hitte-eilanden worden.