
Ook NS toont zich voorstander van Lelylijn
Bron: haalbaarheidsonderzoek IenW naar Lelylijn
NS heeft zich voor het eerst uitgesproken voor de aanleg van de Lelylijn. De spoorvervoerder ziet de verkorte reistijd als grootste voordeel van de treinverbinding tussen de Randstad en Groningen, via Heerenveen en Drachten. Veel politieke partijen hebben de Lelylijn inmiddels opgenomen in hun verkiezingsprogramma.
Verder lezen?
U hebt het maximumaantal gratis artikelen bereikt voor deze maand. U kunt een abonnement nemen om verder te lezen.
Deze Lelylijn kan er snel liggen, al veel onderzoeken gedaan te veel, al veel grond gereserveerd, dus niet poetsen maar aan het werk. Eindelijk van bottleneck Zwolle af, en Zwolle krijgt meer ruimte.
En Noord Nederland heeft eindelijk meer mogelijkheden als het fout gaat. En Drachten is blij.
Buiten de Lelylijn zijn de verlengde Kamperlijn, Emmerlijn ook noodzakelijk! Hoe meer en beter OV naar woning en bedrijfslocaties gaan hoe beter! ook natuurgebieden als de Meinweg met goed OV ontsluiten is een pre! Maar ook de verbeterde grensverbindingen van Weert naar Antwerpen een extra trein richting Antwerpen naar Breda en Roosendaal is gewenst! maar ook lightrail Nijmegen-Kleve en verder met stops bij Heyendaal en Groesbeek zie ik als een mooie kanshebber! Gent Terneuzen hoort er ook bij!