Alstom Coradia iLint waterstoftrein (foto: Alstom)

Eerste waterstoftreinen gaan dit jaar in serieproductie

Via Alstom, bij persbericht over haalbaarheidsonderzoek waterstoftrein Groningen

De Franse treinfabrikant Alstom ziet een groot marktpotentieel voor waterstoftreinen. Alleen al in West-Europa moeten 5.400 dieselmotoren worden vervangen. De Coradia iLint gaat dit jaar dan ook als eerste waterstoftrein in serieproductie. Alstom bouwt sinds 2014 aan het voertuig in het ontwikkelcentrum in het Duitse Salzgitter.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu OVPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de OV-sector. Maak nu gebruik van het actieabonnement en lees OVPro voor € 7,50 per maand.

START actieABONNEMENT

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

1 reactie op “Eerste waterstoftreinen gaan dit jaar in serieproductie”

Pat Rick|11.01.21|16:30

Goed nieuws! De stuksprijs kan nu structureel omlaag en de aantallen omhoog. Zeker in het noorden kan de waterstofeconomie deels rijden op deze treinen en op stoom brengen

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Eerste waterstoftreinen gaan dit jaar in serieproductie | OVPro.nl
Alstom Coradia iLint waterstoftrein (foto: Alstom)

Eerste waterstoftreinen gaan dit jaar in serieproductie

Via Alstom, bij persbericht over haalbaarheidsonderzoek waterstoftrein Groningen

De Franse treinfabrikant Alstom ziet een groot marktpotentieel voor waterstoftreinen. Alleen al in West-Europa moeten 5.400 dieselmotoren worden vervangen. De Coradia iLint gaat dit jaar dan ook als eerste waterstoftrein in serieproductie. Alstom bouwt sinds 2014 aan het voertuig in het ontwikkelcentrum in het Duitse Salzgitter.

Verder lezen?

Abonneer nu!

Maak gebruik van de exclusieve aanbieding.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Marieke van Gompel

1 reactie op “Eerste waterstoftreinen gaan dit jaar in serieproductie”

Pat Rick|11.01.21|16:30

Goed nieuws! De stuksprijs kan nu structureel omlaag en de aantallen omhoog. Zeker in het noorden kan de waterstofeconomie deels rijden op deze treinen en op stoom brengen

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.