Station Waddinxveen (foto: Arno Leblanc/NS)

Onderzoek NS en TU Delft naar flexibele dienstregeling

Beeldbank NS

Spoorvervoerder NS en de TU Delft gaan onderzoeken of er ruimte is voor een flexibele treindienstregeling. De komende tijd wordt onderzoek verricht naar geschikte rekenmodellen om een spoorboekje te ontwikkelen dat beter aansluit op het aantal reizigers en hun gewoontes. De plannen betekenen niet dat de ambities voor het spoorboekloos reizen of de tienminutentrein verdwijnen, zegt Remco de Graaf van NS tegen zustervakblad SpoorPro.

Verder lezen?

Abonneer nu!

Maak gebruik van de exclusieve aanbieding.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Nick Augusteijn

3 reacties op “Onderzoek NS en TU Delft naar flexibele dienstregeling”

Fons Witteman|09.05.21|18:54

Om er na vier jaar achter te komen dat geen enkel algoritme in staat is een flex dienstregeling aan te sturen met de grillen van prorail en ns reizigers. Succes mensen!

Pietje Puk|09.05.21|22:02

Uiteindelijk is het toch een prettige gedachte dat de trein naar… op een bepaald tijdstip vertrekt. Een beter onderzoek zou een model zijn om te berekenen wanneer een hogere frequentie met meer stops rendabel is, tegen snelle reistijden, of een tussenvorm als sneltrein.

Wiebe Goossen|01.06.21|14:34

Dat niet het hele jaar door op alle trajecten met (lange) treinen gereden HOEFT te worden, is voor een ieder wel te begrijpen. Maar aan het juist succesvol ingevoerde klokvaste rijden mag niet zomaar gemorreld worden, dat lijkt toch ook wel duidelijk. Interessant zal zijn wat de uitkomst van deze studie zal worden én of het naderhand het geld dat eraan besteed is wel waard is geweest….

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Onderzoek NS en TU Delft naar flexibele dienstregeling | OVPro.nl
Station Waddinxveen (foto: Arno Leblanc/NS)

Onderzoek NS en TU Delft naar flexibele dienstregeling

Beeldbank NS

Spoorvervoerder NS en de TU Delft gaan onderzoeken of er ruimte is voor een flexibele treindienstregeling. De komende tijd wordt onderzoek verricht naar geschikte rekenmodellen om een spoorboekje te ontwikkelen dat beter aansluit op het aantal reizigers en hun gewoontes. De plannen betekenen niet dat de ambities voor het spoorboekloos reizen of de tienminutentrein verdwijnen, zegt Remco de Graaf van NS tegen zustervakblad SpoorPro.

Verder lezen?

Abonneer nu!

Maak gebruik van de exclusieve aanbieding.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Nick Augusteijn

3 reacties op “Onderzoek NS en TU Delft naar flexibele dienstregeling”

Fons Witteman|09.05.21|18:54

Om er na vier jaar achter te komen dat geen enkel algoritme in staat is een flex dienstregeling aan te sturen met de grillen van prorail en ns reizigers. Succes mensen!

Pietje Puk|09.05.21|22:02

Uiteindelijk is het toch een prettige gedachte dat de trein naar… op een bepaald tijdstip vertrekt. Een beter onderzoek zou een model zijn om te berekenen wanneer een hogere frequentie met meer stops rendabel is, tegen snelle reistijden, of een tussenvorm als sneltrein.

Wiebe Goossen|01.06.21|14:34

Dat niet het hele jaar door op alle trajecten met (lange) treinen gereden HOEFT te worden, is voor een ieder wel te begrijpen. Maar aan het juist succesvol ingevoerde klokvaste rijden mag niet zomaar gemorreld worden, dat lijkt toch ook wel duidelijk. Interessant zal zijn wat de uitkomst van deze studie zal worden én of het naderhand het geld dat eraan besteed is wel waard is geweest….

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.