Sprinter fietsplaats

Consumentenorganisaties laten weinig heel van reserveringsplicht fiets in trein

Foto Marieke

In een kritisch advies vragen de consumentenorganisaties in het Locov spoorvervoerder NS met klem om af te zien van de pilot met verplichte fietsreservering in de trein. De partijen zetten in elf pagina’s uiteen waarom de reserveringsplicht niet te handhaven is en tot “talloze praktische problemen” voor reizigers leidt. NS wordt gevraagd te kijken naar andere oplossingen, zoals het uitbreiden van het aantal fietsplekken en een ‘OV fiets-plus’.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu OVPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de OV-sector. Maak nu gebruik van het actieabonnement en lees OVPro voor € 7,50 per maand.

START actieABONNEMENT

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Dylan Metselaar

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Consumentenorganisaties laten weinig heel van reserveringsplicht fiets in trein | OVPro.nl
Sprinter fietsplaats

Consumentenorganisaties laten weinig heel van reserveringsplicht fiets in trein

Foto Marieke

In een kritisch advies vragen de consumentenorganisaties in het Locov spoorvervoerder NS met klem om af te zien van de pilot met verplichte fietsreservering in de trein. De partijen zetten in elf pagina’s uiteen waarom de reserveringsplicht niet te handhaven is en tot “talloze praktische problemen” voor reizigers leidt. NS wordt gevraagd te kijken naar andere oplossingen, zoals het uitbreiden van het aantal fietsplekken en een ‘OV fiets-plus’.

Verder lezen?

Abonneer nu!

Maak gebruik van de exclusieve aanbieding.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Dylan Metselaar

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.