Nightjet Wenen (foto: NS)

Austrian Airlines-topman: trein en vliegtuig zijn geen concurrenten

Beeldbank NS

De trein kan geen grote bijdrage leveren aan het verlagen van CO2-uitstoot in de luchtvaart. Dat vindt althans Austrian Airlines-directeur Alexis von Hoensbroech. Volgens hem wordt er met twee maten gemeten als treinen worden vergeleken met vliegtuigen.

Verder lezen?

Abonneer nu!

Maak gebruik van de exclusieve aanbieding.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Dylan Metselaar

Dylan Metselaar is vaste redacteur voor OVPro.nl.

2 reacties op “Austrian Airlines-topman: trein en vliegtuig zijn geen concurrenten”

Pat Rick|08.10.21|10:46

De tegenstelling trein-vliegtuig is bedacht door de milieubeweging die zo veel mogelijk mensen naar de trein willen jagen en uit het vliegtuig. Terwijl dit in de praktijk niet werkt, behalve voor een tiental bestemmingen vanuit A’dam die nu al HSL hebben. En in Oostenrijk ook maar een paar plaatsen. Alles onder de 750 km en de snelle trein is een illusie gebleken, en Van Boxtel is daar ingetrapt. Eigenlijk had hij op de achtergrond moeten pleiten voor aansluiting op HSL-Oost bij DeutschlandTakt

Pat Rick|08.10.21|10:52

Ipv hebben de milieu-mensen gekozen voor een mediacampagne, waardoor een snelle trein met Berlijn pas na 2040-2050 in beeld komt en hebben ze dus hun eigen ruiten ingegooid.

Air-to-rail zou een aanvullend product moeten worden, wat verder uitgerold moet worden. Blijkbaar werkt het in Oostenrijk al, nu nog in NL. En misschien ook binnenlands, als NS een reserveringssysteem voor de ICs kan maken, net als in Denemarken.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.