Arriva-trein Limburg
Dieseltrein blijft

Elektrische trein op Maaslijn weer een stap verder weg

Bron: Arriva

Voorlopig blijven dieseltreinen rijden op de Maaslijn tussen Roermond en Nijmegen. Vervoerder Arriva start de onderhandelingen voor een contractverlenging op dit traject. Het plan om een elektrische trein te laten rijden per 2024 op de Maaslijn is verder uitgesteld, blijkt uit een brief aan de Provinciale Staten.

Verder lezen?

Abonneer nu!

Maak gebruik van de exclusieve aanbieding.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Sander van Vliet

Sander van Vliet is de vaste redacteur voor OVPro en werkt nauw samen met zusterpublicaties VerkeersNet en TaxiPro. Na de studies journalistiek en filosofie werkte hij in de sportjournalistiek. De Leidenaar ziet dat een goede en betrouwbare OV-sector onmisbaar is en houdt de lezer van OVPro graag op de hoogte van de laatste ontwikkelingen in de OV-wereld.

1 reactie op “Elektrische trein op Maaslijn weer een stap verder weg”

Pat Rick|13.07.22|17:03

Waarom moet ProRail hier expertise voor inwinnen? Spoorinfra is toch hun core-business? Heeft ProRail van hen een excuus gekregen om weer niks te doen?

Reizigers, ondernemers en onderwijsinstellingen dringen al decennialang aan om de situatie te verbeteren, maar ProRail blijft alleen in de planningsfase steken. En wordt daar ook nog vorstelijk voor beloond. ProRail is volledig ontkoppeld van de reizigers, en er is geen enkele incentive om voor de eindgebruikers iets daadwerkelijk te doen

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Elektrische trein op Maaslijn weer een stap verder weg | OVPro.nl
Arriva-trein Limburg
Dieseltrein blijft

Elektrische trein op Maaslijn weer een stap verder weg

Bron: Arriva

Voorlopig blijven dieseltreinen rijden op de Maaslijn tussen Roermond en Nijmegen. Vervoerder Arriva start de onderhandelingen voor een contractverlenging op dit traject. Het plan om een elektrische trein te laten rijden per 2024 op de Maaslijn is verder uitgesteld, blijkt uit een brief aan de Provinciale Staten.

Verder lezen?

Abonneer nu!

Maak gebruik van de exclusieve aanbieding.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Sander van Vliet

Sander van Vliet is de vaste redacteur voor OVPro en werkt nauw samen met zusterpublicaties VerkeersNet en TaxiPro. Na de studies journalistiek en filosofie werkte hij in de sportjournalistiek. De Leidenaar ziet dat een goede en betrouwbare OV-sector onmisbaar is en houdt de lezer van OVPro graag op de hoogte van de laatste ontwikkelingen in de OV-wereld.

1 reactie op “Elektrische trein op Maaslijn weer een stap verder weg”

Pat Rick|13.07.22|17:03

Waarom moet ProRail hier expertise voor inwinnen? Spoorinfra is toch hun core-business? Heeft ProRail van hen een excuus gekregen om weer niks te doen?

Reizigers, ondernemers en onderwijsinstellingen dringen al decennialang aan om de situatie te verbeteren, maar ProRail blijft alleen in de planningsfase steken. En wordt daar ook nog vorstelijk voor beloond. ProRail is volledig ontkoppeld van de reizigers, en er is geen enkele incentive om voor de eindgebruikers iets daadwerkelijk te doen

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.