
Elektrische trein op Maaslijn weer een stap verder weg
Voorlopig blijven dieseltreinen rijden op de Maaslijn tussen Roermond en Nijmegen. Vervoerder Arriva start de onderhandelingen voor een contractverlenging op dit traject. Het plan om een elektrische trein te laten rijden per 2024 op de Maaslijn is verder uitgesteld, blijkt uit een brief aan de Provinciale Staten.
Verder lezen?
U hebt het maximumaantal gratis artikelen bereikt voor deze maand. U kunt een abonnement nemen om verder te lezen.
Waarom moet ProRail hier expertise voor inwinnen? Spoorinfra is toch hun core-business? Heeft ProRail van hen een excuus gekregen om weer niks te doen?
Reizigers, ondernemers en onderwijsinstellingen dringen al decennialang aan om de situatie te verbeteren, maar ProRail blijft alleen in de planningsfase steken. En wordt daar ook nog vorstelijk voor beloond. ProRail is volledig ontkoppeld van de reizigers, en er is geen enkele incentive om voor de eindgebruikers iets daadwerkelijk te doen