Maastricht
Toekomst

Eerste versie plan ondergronds station Maastricht naar prullenbak

Een overstap op station Maastricht is door de Drielandentren niet meer nodig voor reizigers tussen Aken, Luik of Maastricht. Foto: Flickr/Huub Janssen.

De Maastrichtse gemeenteraad heeft het eerste plan voor een spoortunnel met ondergronds station naar de prullenbak verwezen. Volgens berekeningen van ProRail kosten de plannen van de initiatiefnemers architect Jo Coenen en econoom Luc Soete minimaal 1,4 miljard euro en dat is de gemeenteraad te gortig. Coenen en Soete zitten niet bij de pakken neer en werken inmiddels aan een alternatief plan dat de helft kost.

Verder lezen?

Abonneer nu!

Maak gebruik van de exclusieve aanbieding.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Jeroen Baldwin

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Eerste versie plan ondergronds station Maastricht naar prullenbak | OVPro.nl
Maastricht
Toekomst

Eerste versie plan ondergronds station Maastricht naar prullenbak

Foto: station Maastricht. Foto: Flickr/Huub Janssen.

De Maastrichtse gemeenteraad heeft het eerste plan voor een spoortunnel met ondergronds station naar de prullenbak verwezen. Volgens berekeningen van ProRail kosten de plannen van de initiatiefnemers architect Jo Coenen en econoom Luc Soete minimaal 1,4 miljard euro en dat is de gemeenteraad te gortig. Coenen en Soete zitten niet bij de pakken neer en werken inmiddels aan een alternatief plan dat de helft kost.

Verder lezen?

Abonneer nu!

Maak gebruik van de exclusieve aanbieding.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Jeroen Baldwin

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.