Arriva trein Venlo

Meerkosten van de Maaslijn: Limburgse hoop op vergoeding vervliegt

Foto: Arriva-trein Venlo Bjoern Wylezich

De provincie Limburg kan, naar het zich laat aanzien, wel vergeten dat het Rijk de Maaslijn ‘ineens’ als een Rijksproject gaat beschouwen. Dat valt af te leiden uit de antwoorden van demissionair staatssecretaris Vivianne Heijnen van Infrastructuur en Waterstaat op Kamervragen hieromtrent.

Verder lezen?

Abonneer nu!

Maak gebruik van de exclusieve aanbieding.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Jeroen Baldwin

Bron: SpoorPro

2 reacties op “Meerkosten van de Maaslijn: Limburgse hoop op vergoeding vervliegt”

Kees Boer|26.10.23|15:21

Flauwe kul dit project loopt wel meer dan 50 jaar ; er wordt dan ook met geen woord over gerept dat de omstreden A 73 wel geld voor was die de Maas zelfs twee keer moest kruisen

Pat Rick|27.10.23|14:24

@Kees: inderdaad had de A73 prioriteit, want Venlo is de logistieke hub van Europa met heel grote transportbedrijven (toen bijvoorbeeld Frans Maas met 20.000 trekkers). De brug bij Venlo moest er sowieso komen om vrachtverkeer buiten het centrum te houden.

Aan de andere kant waren er wel al delen van de N271 uitgevoerd met 2×2 rijbanen, bij Gennep en Arcen (bij de laatste is dit teruggebracht naar 2×1 rijbaan

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Meerkosten van de Maaslijn: Limburgse hoop op vergoeding vervliegt | OVPro.nl
Arriva trein Venlo

Meerkosten van de Maaslijn: Limburgse hoop op vergoeding vervliegt

Foto: Arriva-trein Venlo Shutterstock, Bjoern Wylezich

De provincie Limburg kan, naar het zich laat aanzien, wel vergeten dat het Rijk de Maaslijn ‘ineens’ als een Rijksproject gaat beschouwen. Dat valt af te leiden uit de antwoorden van demissionair staatssecretaris Vivianne Heijnen van Infrastructuur en Waterstaat op Kamervragen hieromtrent.

Verder lezen?

Abonneer nu!

Maak gebruik van de exclusieve aanbieding.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Jeroen Baldwin

Bron: SpoorPro

2 reacties op “Meerkosten van de Maaslijn: Limburgse hoop op vergoeding vervliegt”

Kees Boer|26.10.23|15:21

Flauwe kul dit project loopt wel meer dan 50 jaar ; er wordt dan ook met geen woord over gerept dat de omstreden A 73 wel geld voor was die de Maas zelfs twee keer moest kruisen

Pat Rick|27.10.23|14:24

@Kees: inderdaad had de A73 prioriteit, want Venlo is de logistieke hub van Europa met heel grote transportbedrijven (toen bijvoorbeeld Frans Maas met 20.000 trekkers). De brug bij Venlo moest er sowieso komen om vrachtverkeer buiten het centrum te houden.

Aan de andere kant waren er wel al delen van de N271 uitgevoerd met 2×2 rijbanen, bij Gennep en Arcen (bij de laatste is dit teruggebracht naar 2×1 rijbaan

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.