Arriva behaalt Trede 1 op Prestatieladder Socialer Ondernemer

Serviceteam Noordelijke Lijnen (foto: Arriva)

Vervoerder Arriva is al enkele jaren bezig om mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt werkplekken binnen het bedrijf te bieden. Inmiddels hebben ruim 230 mensen een kans gekregen op een loopbaan bij de vervoerder. De inspanningen van Arriva hebben ertoe geleid dat de vervoerder per 1 januari 2019 Trede 1 heeft behaald op de Prestatieladder Socialer Ondernemen van TNO.

Dit certificaat mocht Arriva-directeur Anne Hettinga afgelopen maandag in ontvangst nemen. Tegelijkertijd werd hier het Serviceteam Noordelijke Lijnen gepresenteerd. Dit zijn negen jongeren met afstand tot de arbeidsmarkt, die als servicemedewerker aan de slag gaan en in die hoedanigheid service bieden aan reizigers, helpen op de stations en helpen bij het opruimen van de trein.

Sociale karakter

De vervoerder ziet het certificaat als bevestiging dat hij goed bezig is om te voldoen aan de eisen met betrekking tot passend werk, integratie, functioneren, ontwikkeling en begeleiding. Hettinga: “We zijn trots dat we zoveel nieuwe collega’s hebben mogen verwelkomen. Van servicemedewerkers en chauffeurs tot stewards. De PSO-doelgroep verdient en krijgt een mooie kans binnen Arriva om zich thuis te voelen.”

Bovendien wordt het personeelsbestand diverser door ook mensen met een arbeidshandicap en andere etnische achtergrond een kans te geven. Die doelgroepen krijgen onder andere een kans in de Serviceteams, in de Personeel Ophaal Dienst, bij het coördineren van gevonden en verloren voorwerpen of in de cleanteams in Zuid-Holland, waarin mensen met afstand tot de arbeidsmarkt de bussen schoonmaken. “De groei in sociaal ondernemen zet Arriva voortvarend door en streeft naar het behalen van Trede 2 binnen twee jaar.”

Lees ook:

Auteur: Inge Jacobs

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.