Meer dan half miljard euro omzet voor Thalys in 2017

Defecte treinen Thalys
Door twee defecte treinen rijdt Thalys komende week een aangepaste dienstregeling.

De omzet van de Thalys is in 2017 gestegen tot 509 miljoen euro. Dat is 11 procent meer dan een jaar eerder. Het aantal reizigers dat afgelopen jaar met de deze grensoverschrijdende trein heeft gereisd, nam met 7 procent flink toe. Thalys zegt daarmee haar doelstellingen voor het afgelopen jaar te hebben behaald.

Er was met name groei te merken op het Nederlandse deel van de route. Tussen Amsterdam en Brussel steeg het aantal reizigers met 14 procent en tussen Amsterdam en Parijs met 6 procent. “Dit is het resultaat van een allesomvattende en 100 procent Europese strategie, die gericht is op de ontwikkeling van zowel vrijetijdsreizen als zakenreizen op elke route”, vertelt algemeen directeur Agnès Ogier.

Verschillende klassen

De hogere omzet en reizigersaantallen zijn volgens Thalys verder te danken aan de stijging van het Europese toerisme, het gunstigere economische klimaat en meerdere promotieacties om gebruik te maken van de Thalys. Ook is de vervoerder positief over het nieuwe tariefaanbod. Sinds september kunnen reizigers kiezen uit de klassen Standard, Comfort en Premium. Eerder waren er slechts twee klassen.

Thalys kijkt in de toekomst naar manieren om beter te voldoen aan de wensen van de reizigers. Daarom wordt op dit moment een deel van de treinstellen gerenoveerd en wordt deze zomer een nieuw digitaal systeem geïntroduceerd. Bovendien wordt er gewerkt aan de uitbreiding van het centrum dat toezicht houdt op alle verbindingen. “Meer Europa voor iedereen, toegankelijk voor iedereen en op een duurzame manier; dit zijn de drie pijlers waar wij ons verder op gaan ontwikkelen”, aldus Ogier.

Lees ook:

Auteur: Inge Jacobs

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.