Defecte treinen Thalys
Defecte treinen

Na gestrande treinen Thalys nu ook uitgeklede dienstregeling

Door twee defecte treinen rijdt Thalys komende week een aangepaste dienstregeling.

Door twee defecte treinen van de Thalys wordt er de komende week flink geschrapt in de dienstregeling. Er rijden ‘de komende periode’ minder treinen. Hoelang dat gaat duren, en om hoeveel treinen het gaat, is onduidelijk. Tot komende zondag vallen er in elk geval zo’n drie treinen per dag uit. Soms gaat het over de trein tussen Amsterdam en Parijs, dan weer die tussen Brussel en Parijs, of vice versa.

De twee treinen die naar de werkplaats gehaald zijn, zorgen er ‘mede’ voor dat er de komende tijd minder treinen rijden, zegt een woordvoerder van Thalys tegen het AD. “We hebben 28 treinen. Er zijn er altijd wel een paar niet beschikbaar door onderhoud, nu komen er nog eens twee bij.”

Het ging vorige week twee keer mis met de Thalys, toen treinen door technische problemen urenlang stilstonden en reizigers geen kant op konden. Meerdere treinen kwamen stil te staan, reden niet, of moesten noodgedwongen over het ‘gewone’ spoor in plaats van het hogesnelheidstraject. Een grote groep reizigers strandde daardoor in Brussel.

De belofte dat Thalys voor slaapplaatsen zou zorgen, was volgens Saskia Kluit, voorzitter van reizigersorganisatie Rover, een wassen neus. Zo heeft zij het tegen AD over een ‘abominabel slechte service’. De beloofde hotelkamers waren er niet en er werd geen water uitgedeeld, ondanks de hoge temperaturen. Kluit hoopt dat Thalys goed kijkt naar de problemen waar Schiphol deze zomer mee kampt. “Zorg dat je het aantal reizigers beperkt tot aanvaardbare proporties. De treinen naar het zuiden zitten nu al overvol. Als er één trein plotseling uitvalt, moeten al die passagiers in andere treinen stappen.”

“We betreuren deze uitzonderlijke situatie ten zeerste en willen daarom ten eerste onze excuses voor aanbieden. Bij Thalys staat de klanttevredenheid hoog in het vaandel en daarom werken we met man en macht om deze situatie zo goed mogelijk op te lossen”, zegt het bedrijf in een reactie.

Compensatie

Volgens de woordvoerder van Thalys staan de twee incidenten van dinsdag en zondag los van elkaar. ,,Dinsdag was er een probleem met een compressor, dat kwam vrijwel zeker door de hitte”, is de verklaring. “Zondag viel plotseling de stroom uit van een trein die eerder die dag nog probleemloos een rit had afgewerkt. We onderzoeken de incidenten, daarom zijn beide treinen nu van het spoor gehaald.”

Iedereen die te maken krijgt met een geannuleerde treinrit krijgt bericht. “Zij kunnen hun reis verzetten of cancellen. Gestrande reizigers worden kunnen een vergoeding aanvragen: 250 procent van hun ticketprijs als compensatie.”

Lees ook: 

Auteur: Marloes Kanselaar

5 reacties op “Na gestrande treinen Thalys nu ook uitgeklede dienstregeling”

John rdam|26.07.22|12:21

Thalys blijkt keer op keer een operationeel slecht geleide organisatie. Uitgewoond materieel, geen enkele reserve om vertragingen of storingen op te vangen. Als het een luchtvaartmaatschappij was zouden ze allang een vliegverbod hebben.

kees boer|26.07.22|21:09

John : een mag niet over de schutting kijken ander mag een hele boomgaard leegroven

kees boer|26.07.22|21:09

nog maals een mag niet over de schutting kijken ander mag een hele boomgaard leegroven

Pat Rick|27.07.22|10:12

HSL is druk bezig zijn krediet te verspelen als alternatief voor luchtvaart. Terwijl HSL nodig is voor bepaalde steden om ruimte te creëren.

Probleem is inderdaad de organisatie: als zaken lopen, is er weinig aan de hand. Maar er is te weinig flexibiliteit en improvisatievermogen. Zo zitten reizigers 4 – 5 uur vast in een snikhete trein. In de luchtvaart zijn ook protocollen, maar is ook bepaalde flexibiliteit. Hier moet het spoor ook naartoe

D. Ovaere|28.07.22|13:06

Verkeerd overgeschreven uit het AD?
Daar ging het over 250% compensatie over gestrande reizigers. Hierboven wordt beweerd 250% voor de reizigers van vooraf geannuleerde ritten. Kan ovpro bevestigen dat ze die nieuwe info van Thalys kreeg? Voor hoelang van tevoren geannuleerde ritten?

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Na gestrande treinen Thalys nu ook uitgeklede dienstregeling | OVPro.nl
Defecte treinen Thalys
Defecte treinen

Na gestrande treinen Thalys nu ook uitgeklede dienstregeling

Door twee defecte treinen rijdt Thalys komende week een aangepaste dienstregeling.

Door twee defecte treinen van de Thalys wordt er de komende week flink geschrapt in de dienstregeling. Er rijden ‘de komende periode’ minder treinen. Hoelang dat gaat duren, en om hoeveel treinen het gaat, is onduidelijk. Tot komende zondag vallen er in elk geval zo’n drie treinen per dag uit. Soms gaat het over de trein tussen Amsterdam en Parijs, dan weer die tussen Brussel en Parijs, of vice versa.

De twee treinen die naar de werkplaats gehaald zijn, zorgen er ‘mede’ voor dat er de komende tijd minder treinen rijden, zegt een woordvoerder van Thalys tegen het AD. “We hebben 28 treinen. Er zijn er altijd wel een paar niet beschikbaar door onderhoud, nu komen er nog eens twee bij.”

Het ging vorige week twee keer mis met de Thalys, toen treinen door technische problemen urenlang stilstonden en reizigers geen kant op konden. Meerdere treinen kwamen stil te staan, reden niet, of moesten noodgedwongen over het ‘gewone’ spoor in plaats van het hogesnelheidstraject. Een grote groep reizigers strandde daardoor in Brussel.

De belofte dat Thalys voor slaapplaatsen zou zorgen, was volgens Saskia Kluit, voorzitter van reizigersorganisatie Rover, een wassen neus. Zo heeft zij het tegen AD over een ‘abominabel slechte service’. De beloofde hotelkamers waren er niet en er werd geen water uitgedeeld, ondanks de hoge temperaturen. Kluit hoopt dat Thalys goed kijkt naar de problemen waar Schiphol deze zomer mee kampt. “Zorg dat je het aantal reizigers beperkt tot aanvaardbare proporties. De treinen naar het zuiden zitten nu al overvol. Als er één trein plotseling uitvalt, moeten al die passagiers in andere treinen stappen.”

“We betreuren deze uitzonderlijke situatie ten zeerste en willen daarom ten eerste onze excuses voor aanbieden. Bij Thalys staat de klanttevredenheid hoog in het vaandel en daarom werken we met man en macht om deze situatie zo goed mogelijk op te lossen”, zegt het bedrijf in een reactie.

Compensatie

Volgens de woordvoerder van Thalys staan de twee incidenten van dinsdag en zondag los van elkaar. ,,Dinsdag was er een probleem met een compressor, dat kwam vrijwel zeker door de hitte”, is de verklaring. “Zondag viel plotseling de stroom uit van een trein die eerder die dag nog probleemloos een rit had afgewerkt. We onderzoeken de incidenten, daarom zijn beide treinen nu van het spoor gehaald.”

Iedereen die te maken krijgt met een geannuleerde treinrit krijgt bericht. “Zij kunnen hun reis verzetten of cancellen. Gestrande reizigers worden kunnen een vergoeding aanvragen: 250 procent van hun ticketprijs als compensatie.”

Lees ook: 

Auteur: Marloes Kanselaar

5 reacties op “Na gestrande treinen Thalys nu ook uitgeklede dienstregeling”

John rdam|26.07.22|12:21

Thalys blijkt keer op keer een operationeel slecht geleide organisatie. Uitgewoond materieel, geen enkele reserve om vertragingen of storingen op te vangen. Als het een luchtvaartmaatschappij was zouden ze allang een vliegverbod hebben.

kees boer|26.07.22|21:09

John : een mag niet over de schutting kijken ander mag een hele boomgaard leegroven

kees boer|26.07.22|21:09

nog maals een mag niet over de schutting kijken ander mag een hele boomgaard leegroven

Pat Rick|27.07.22|10:12

HSL is druk bezig zijn krediet te verspelen als alternatief voor luchtvaart. Terwijl HSL nodig is voor bepaalde steden om ruimte te creëren.

Probleem is inderdaad de organisatie: als zaken lopen, is er weinig aan de hand. Maar er is te weinig flexibiliteit en improvisatievermogen. Zo zitten reizigers 4 – 5 uur vast in een snikhete trein. In de luchtvaart zijn ook protocollen, maar is ook bepaalde flexibiliteit. Hier moet het spoor ook naartoe

D. Ovaere|28.07.22|13:06

Verkeerd overgeschreven uit het AD?
Daar ging het over 250% compensatie over gestrande reizigers. Hierboven wordt beweerd 250% voor de reizigers van vooraf geannuleerde ritten. Kan ovpro bevestigen dat ze die nieuwe info van Thalys kreeg? Voor hoelang van tevoren geannuleerde ritten?

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.