Hoekse Lijn station Strand (foto: RET)
Mijlpaal

Directeur RET: ‘Metrostation Hoek van Holland bewijst meerwaarde’

Persbericht RET

De tropische temperaturen van afgelopen weekend droegen bij aan het behalen van de mijlpaal van 100.000 reizigers die via het metrostation Hoek van Holland het strand bereikten. Alleen al afgelopen weekend deden meer dan 15.000 mensen het strand aan met de metro.

Sinds de opening het metrostation aan zee op 31 maart van dit jaar heeft de RET al meer dan 115.000 reizigers vervoerd naar Hoek van Holland Strand. Maurice Unck, algemeen directeur van de RET is trots: “Met dit mooie weer is meteen duidelijk wat de meerwaarde is van een metrostation aan zee. We zijn er blij mee dat reizigers ons weten te vinden en dat dit ook helpt voor de aanloop bij de strandondernemers.”

Net als op andere dagen met relatief veel dagjesmensen, viel het aandeel reizigers met OVPay op. Met OVPay kunnen reizigers in- en uitchecken met hun betaalpas, creditcard of mobiel. Een aparte ov-chipkaart of dagkaart is voor dagjesmensen nog wel mogelijk, maar niet meer nodig.

Summer proof

Op zomerse dagen, in het weekend en in vakanties zet de RET extra metro’s om de grote toeloop aan te kunnen en strandgangers een comfortabele reis aan te bieden. De RET voorziet geen problemen voor de zomer. “We zien ernaar uit om ook dan grote groepen reizigers naar het strand te brengen en zo bij te dragen aan de verdere ontwikkeling van Hoek van Holland als badplaats”, aldus directeur Unck.

Lees ook:

Auteur: Merijn van Merrienboer

Merijn van Merrienboer is de vaste redacteur van OVPro.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Directeur RET: ‘Metrostation Hoek van Holland bewijst meerwaarde’ | OVPro.nl
Hoekse Lijn station Strand (foto: RET)
Mijlpaal

Directeur RET: ‘Metrostation Hoek van Holland bewijst meerwaarde’

Persbericht RET

De tropische temperaturen van afgelopen weekend droegen bij aan het behalen van de mijlpaal van 100.000 reizigers die via het metrostation Hoek van Holland het strand bereikten. Alleen al afgelopen weekend deden meer dan 15.000 mensen het strand aan met de metro.

Sinds de opening het metrostation aan zee op 31 maart van dit jaar heeft de RET al meer dan 115.000 reizigers vervoerd naar Hoek van Holland Strand. Maurice Unck, algemeen directeur van de RET is trots: “Met dit mooie weer is meteen duidelijk wat de meerwaarde is van een metrostation aan zee. We zijn er blij mee dat reizigers ons weten te vinden en dat dit ook helpt voor de aanloop bij de strandondernemers.”

Net als op andere dagen met relatief veel dagjesmensen, viel het aandeel reizigers met OVPay op. Met OVPay kunnen reizigers in- en uitchecken met hun betaalpas, creditcard of mobiel. Een aparte ov-chipkaart of dagkaart is voor dagjesmensen nog wel mogelijk, maar niet meer nodig.

Summer proof

Op zomerse dagen, in het weekend en in vakanties zet de RET extra metro’s om de grote toeloop aan te kunnen en strandgangers een comfortabele reis aan te bieden. De RET voorziet geen problemen voor de zomer. “We zien ernaar uit om ook dan grote groepen reizigers naar het strand te brengen en zo bij te dragen aan de verdere ontwikkeling van Hoek van Holland als badplaats”, aldus directeur Unck.

Lees ook:

Auteur: Merijn van Merrienboer

Merijn van Merrienboer is de vaste redacteur van OVPro.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.