Centraal Station, Utrecht, reizigers

Meldpunt over dienstverlening spoorbedrijven geopend

Reizigers met klachten over de prestaties en dienstverlening van spoorbedrijven kunnen die kwijt bij een nieuw meldpunt. Maatschappij Voor Beter OV heeft het meldpunt geopend uit onvrede over de woensdag gepresenteerde concept vervoersconcessie van de NS. Volgens de reizigersorganisatie biedt de concessie geen hoop op verbetering.

De reizigersorganisatie wijst erop dat NS-directeur Timo Huges en staatssecretaris Wilma Mansveld van Infrastructuur en Milieu zeggen dat de reiziger op de plaatsen 1, 2 en 3 staan. “Als je kijkt naar de verrichtingen van de spoorsector, dan ontstaat er toch een heel ander beeld. Sinds jaar en dag worden passagiers geconfronteerd met daden van met name de NS die haaks staan op deze stelling.” Om die reden heeft de reizigersorganisatie het meldpunt geopend.

Meldpunt

In de concept vervoersconcessie van de NS en het ministerie staat onder meer dat het reizen in de spits vanaf 2015 tien procent duurder wordt. Anderzijds wordt buiten de spits de prijs van het treinkaartje met minstens 12 procent verlaagd. Diverse consumentenorganisaties hebben hun onvrede al geuit over deze plannen en verwachten dat meer reizigers in de auto zullen stappen.

Reizigers kunnen hun ervaringen delen op de website van Voor Beter OV. De klachten worden gebundeld en daarna aangeboden aan de directies van de NS, andere vervoerbedrijven, ProRail en aan Mansveld.

Lees ook:

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is redacteur van OVPro en hoofdredacteur van de online vakbladen van ProMedia Group.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.